Beslenmemiz Migreni Nasıl Tetikliyor?

Yeterince su içmediğimizde, tüm gün bilgisayara baktığımızda veya uzun bir süre havasız bir ortamda bulunduğumuzda hepimizin başı ağrıyabilir. Fakat migren genellikle hafif başlayıp şiddetlenen, tekrarlayan ve 4-72 saat süren bir baş ağrısı şeklinde görülür. Bir kaç belirti migreni normal baş ağrısından ayırır. Tipik olarak başın bir kısmının ağrıması ile birlikte mide bulantısı, ışığa aşırı duyarlılık gibi diğer belirtiler eşlik eder.

Migrene kadınlarda erkeklere oranla daha sık rastlanır. Özellikle mevsim geçişleriyle birlikte tetiklenen migren, çoğu kişinin kabusu haline gelir. Peki migreni tetikleyen faktörler ve besinler nelerdir? Hangi besinler migrene iyi geliyor? Bu dönemi daha az sancılı geçirmek için neler yapabilirsiniz, sizler için araştırdık.

Migreni tetikleyen faktörler neler?

  • Stres
  • Hormonal değişiklikler ve regl dönemi
  • Hava değişimleri
  • Güçlü kokular örneğin parfüm, sigara, kimyasallar gibi
  • Uykusuzluk
  • Yüksek ses ve parlak ışıklar
  • Öğün atlamak

Hangi besinler migreni tetikliyor?

  • Çikolata
  • Olgunlaştırılmış peynirler (parmesan, cheddar)
  • Alkollü içecekler (özellikle şarap ve bira)
  • Şarküteri ürünleri
  • Turunçgiller (portakal, mandalina, greyfurt, limon)
  • Kafeinli içecekler (kahve, çay, kola)
  • Süt ve süt ürünleri
  • Yağlı ve yağda kızartılmış yiyecekler
  • Aspartam, gıda boyası ve monosodyum glutamat içeren besinler

Ancak unutulmamalıdır ki, her besin herkeste migreni tetiklemeyebilir. Bu nedenle beslenme günlüğü tutun. Hangi besinlerin migren ataklarını tetiklediğini belirleyerek beslenmenizden çıkarmanız daha faydalı olacaktır.

Hangi besinler migrene iyi geliyor?

Yapılan araştırmalar, bazı besinlerin migren şiddetini azalttığını belirtiyor. Bu besinler;

  • Kabak çekirdeği, badem, susam, kaju, ceviz, ıspanak, uskumru, fasülye, mercimek, pirinç kepeği, yulaf kepeği gibi magnezyum kaynağı besinler
  • Kırmızı et, yumurta, balık, soya fasülyesi, mantar, ıspanak, kuru baklagiller gibi

riboflavin kaynağı besinler

  • Kırmızı et, yumurta, yağlı balıklar, yeşil yapraklı sebzeler ve meyveler gibi Koenzim Q10

kaynağı besinler

Bu besinler dışında migren ataklarını azaltmak için uyku düzeninize dikkat etmeli, günde en az 7-9 saat sağlıklı uyku uyumalısınız. Ayrıca öğün atlamayarak ve aç kalmayarak atak sıklığınızı azaltabilirsiniz. Bunlara ek olarak günde 2-2.5 litre su içmeli ve en az 30 dakikalık egzersiz yapmak önemlidir.

İlgili Yazılar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.